Deskové hry

Nové recenze:

Agricola (94%)

Agricola suverénně obsadila herní žebříčky, zde její recenze ale pořád chyběla. Teď to tedy napravím. Staňte se vidláky z období po třicetileté válce – je čas ze zplundrovaných farem a chýší vybudovat prosperující hospodářství, které uživí vás i vaši rodinu. ...celá recenze

Quoridor (93%)

Jednoduchá a poměrně rychlá hra, kterou si ale klidně zahrajete třeba pětkrát za sebou. Geniálně prostý nápad - přejít se svoji figurkou plán a zároveň zabránit v tom stejném soupeři - a spousta zábavy. ...celá recenze

Vikingové (72%)

Vikingové jsou čerstvá herní novinka vržená strategicky na vánoční trh. Hru jsme mohli vyzkoušet na letošním Deskohraní v jakési předpremiéře, nyní je již k dostání ve většině obchodů. Ve hře se stanete náčelníkem Vikingského kmene a máte za úkol osídlovat malé ostrůvky, zajistit si dostatečný počet obyvatel, lodí, jídla, peněz a hlavně vítězných bodů - o ty totiž ve hře jde. ...celá recenze

Vlak za vlakem (79%)

Lidé chtějí cestovat a je na čase začít budovat evropskou železniční síť. Na trh vstupuje několik železničních společností, kteří soupeří o ty nejlukrativnější trasy. Dokážete se vypořádat s konkurencí a stát se nejvýznamnějším hráčem na poli železniční dopravy? ...celá recenze

Bang! (78%)

Říká vám něco: "My nehodláme řešit tvý problémy. My mluvíme pistolí." A co takové: "Chybí nám jeden kůň." "Ne, máte dva navíc."? Pokud vaše dobrodružné srdce u podobných hlášek zaplesá, možná jste ti praví na hru Bang! - a pokud ne, tak možná taky :o). Tato karetní hra z prostředí divokého západu se totiž líbí snad všem. ...celá recenze

Bluff (75%)

Jestli jste přeborníky v hospodské kratochvíli "Macháček", bude se vám Bluff líbit. Samozřejmě je ale proti primitivnímu Macháčkovi mnohem promyšlenější - a podíl náhody je také sražen dolů tak, aby mělo smysl taky přemýšlet, ne jen pozorovat "body language" soupeřů. Ve hře se taky hází kostkami, ale je jich tolik, že se podíl náhody sráží pravděpodobností. ...celá recenze

Jungle Speed (81%)

Řádně praštěná a zábavná hra o rychlost a postřehu - to je Jungle Speed. Hra je velice oblíbená mezi všemi odrůdami hráčů a věkovými skupinami. ...celá recenze

Factory Fun (82%)

Pokud máte trošku industriálního ducha a máte rádi stavebnice, je tu pro vás bezvadná logická hříčka - Factory Fun. V ní máte za úkol vytvořit pokud možno co nejsložitější a zároveň nejefektivnější soustrojí na velice omezeném prostoru vaší továrny. Při tom si užijete solidních tahanic s ostatními hráči. ...celá recenze

Funkenschlag (90%)

Nedá se svítit, elektřina je dnes neoodělitelnou součástí života. Otočíme vypínačem a příliš se nestaráme o to, co se vlastně děje před tím, než se žárovka rozsvítí. Hra Funkenschlag (v Čechách nedávno vydána pod názvem Vysoké napětí) vás k problému přivede z druhé strany. Stanete se šéfem energetické společnosti a budete mít na starost stavbu elektráren, obstaráváním paliva a rozvod elektřiny do měst. Čím více měst bude odebírat vaši elektřinu, tím více peněz do vaší kapsy - a energetické impérium se může dál rozrůstat. ...celá recenze

Puerto Rico (95%)

Nebaví už vás to věčné válčení a intrikaření na Starém kontinentu? Možná je ten pravý čas zvednout kotvy a zkusit svoje štěstí v Novém světě. Pozemky lze získat prakticky zadarmo, pracovní sílu (s drobným donucením) také a Evropané hladoví po exotickém zboží, které jim můžete nabídnout. Samozřejmě ale nejste jediní, komu uzrál v hlavě podobný plán - a tak budete muset o nadvládu nad obchodem s kávou, cukrem a tabákem soupeřit s ostatním - tentokrát ale beze zbraní. ...celá recenze

Královské rošády (70%)

Feudalistická společnost je plná intrik a vy se snažíte získat v ní co největší vliv - a to tak, že na svoji stranu získáváte co nejvíce představitelů důležitých společenských vrstev. A toto je podáno jako pěkná vykládací karetní rychlovka. ...celá recenze

Imperial (99%)

Evropa na přelomu devatenáctého a dvacátého století je jako sud s prachem. Tradiční evropské velmocí - Anglie, Francie, Německo, Rakousko-Uhersko a Itálie - se všechny cítí ošizené po všech těch předchozích mírových smlouvách a horlivě posilují svůj průmysl zaměřený na válečnou výrobu. Do evropského dění tentokrát také významně promluví Rusko. Každá z velmocí cítí, že na okolní území má své "nezpochybnitelné" nároky. Přišel čas znovu přepsat mapu Evropy. ...celá recenze

Blafuj (70%)

Jsou hry vážné, dlouhé, složité, takové u kterých lidé vedou prapodivné řeči, kterým normální člověk nerozumí. A pak jsou hry, jako je Blafuj - jejich jediným cílem je prostě zábava a legrace. A u takovýchto her obvykle platí, že čím jednodušší, tím lepší. ...celá recenze

Through the Ages (93%)

Možná si vzpomínáte na starou herní klasiku - a teď myslím klasiku her počítačových - Sid Meyer's Civilization. Ještě dnes si pamatuju, jak jsem si kdysi dávno ze školy přinesl domů dvě 3.5'' diskety (takové, na jaké můj notebook nemá ani díru) s touto herní perlou. Sid Meyer s ní udělal díru do světa (a s několika pokračování) a o podobnou díru do světa se snaží taky Vlaada Chvatil a CBG. Through the Ages je totiž pokus převést starou Civilizaci z monitoru na herní stůl. A svým způsobem je velice úspěšný. ...celá recenze

Poštovní kurýr (70%)

Poštovní kurýr je celkem novinka na našem herním poli. Hra je inspirovaná historií německého rodu Thurnů a Taxisů (odtud také původní název Thurn und Taxis) - rodu, který nezískal svou moc ve válečných taženích, ale poskytováním poštovních služeb. Vy se v této hře také stáváte hlavou jednoho z rodů, který se snaží získat pro sebe co nejvíce z lukrativních poštovních cest v Německu, Rakousku, Čechách, Švýcarsku a Polsku. ...celá recenze

Blitz und Donner (85%)

Blitz und Donner je naprosto vynikající karetní hra pro dva hráče. Ve hře proti sobě stojí dva řečtí bohové - Zeus a Héra. Každému z nich se podařilo zajmout milence/milenku toho druhého a teď proti sobě bojují armády těchto dvou bohů (složené z nejrůznějších mytologických potvor a božských spojenců). Vyhrává ten, komu se podaří osvobodit svého zajatce nebo zničit armádu soupeře. ...celá recenze

Galaxy Trucker (82%)

Galaxy Trucker je poměrně žhavá česká novinka od našeho dvorního herního designera Vlaadi Chvátila (mj. autor Through the Ages). Poprvé jsem ji měl možnost vyzkoušet na letošním Deskohraní, které, dá se říct, celkem ovládla. ...celá recenze

Osadníci z Katanu (75%)

Hra Osadníci z Katanu je dnes již skutečně legendární, byla to právě tato hra, která spolu s Carcassonne odstartovala dnešní boom moderních deskových her u nás. Její popis nesmí chybět ani na tomto herním serveru. ...celá recenze

TOPlist